Entrada en vigor del recàrrec municipal sobre les tarifes de l’impost sobre les estades en establiments turístics.

Publicado: 29 septiembre, 2026

ENTRADA EN VIGOR

ESTADES EN ESTABLIMENTS TURÍSTICS. Entrada en vigor del recàrrec municipal sobre les tarifes de l’impost sobre les estades en establiments turístics.

Fecha:  25/09/2026         Fuente:  web de la ATC.  Enlace:  Nota

 

A partir del proper 1 d’octubre del 2026 serà exigible el recàrrec municipal sobre les tarifes de l’impost sobre les estades en establiments turístics en els municipis següents:

    • Sant Just Desvern
    • Sant Cugat del Vallès
    • Esplugues de Llobregat
    • Castelldefels

En el DOGC núm. 9758, de 25 de setembre, s’han publicat els convenis de col·laboració subscrits entre l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) i els ajuntaments esmentats, d’acord amb el que estableix la Llei 5/2017, del 28 de març.

La Llei 2/2026, de 6 de març, de modificació de l’impost sobre les estades en establiments turístics i de creació de la taxa pel servei de gestió i recaptació del recàrrec municipal de l’impost, que va entrar en vigor l’1 d’abril del 2026, va modificar la regulació del recàrrec de l’Ajuntament de Barcelona i va establir-ne una altra per a la resta de municipis de Catalunya.

Així, d’acord amb la Llei esmentada, la resta dels municipis de Catalunya poden establir, per ordenança municipal, un recàrrec de fins a 4 euros sobre les tarifes que estableix l’article 34.1. L’aprovació del recàrrec té efectes a partir del primer dia del període de liquidació immediatament posterior a la publicació de l’ordenança municipal corresponent en el butlletí oficial de la província que correspongui, sempre que s’hagi subscrit un conveni amb l’ATC.

L’Agència Tributària de Catalunya gestiona i recapta aquest recàrrec municipal d’acord amb els termes i condicions que s’estableixin per conveni amb els ajuntaments interessats a aprovar-lo, els quals tenen a la seva disposició un model d’ordenança fiscal per regular-lo i el model de conveni amb l’Agència.

A la seu electrònica de l’ATC es publica la llista de municipis en què serà exigible el recàrrec a partir de l’1.10.2026, la qual s’anirà actualitzant a mesura que vagin entrant en vigor els convenis subscrits.

 

Si te ha interesado ... compártelo !